Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
ΜΑΘΗΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 50 – ΝΙΚΑΙΑ Τηλέφωνα : 2105620343 / 2104021282 Fax: 2104614202
μέλος της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας ( Α.Σ.Γ.Μ.Ε. )
www. goneispeiraia.gr. , goneispeiraia@in.gr
MAΙΟΣ 2010

Αγαπητοί γονείς

Απ’ αυτούς που μέχρι σήμερα κυβέρνησαν, έχουμε εισπράξει πολλές υποσχέσεις για ένα καλύτερο σχολείο. Έχουν γίνει άπειρες μεταρρυθμίσεις γι’ αυτό.

Τους τελευταίους όμως μήνες βιώνουμε μια θύελλα αντιδραστικών αλλαγών, που υπόσχονται ότι θα κάνουν το σχολείο καλύτερο.

Όμως το «νέο σχολείο» δεν χτίζεται πάνω στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και των παιδιών μας. Προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της αγοράς και των επιχειρήσεων. Το υπαγορεύουν οικονομικοί οργανισμοί (Ε.Ε., ΟΟΣΑ) και επιχειρηματικά συμφέροντα, που μπαίνουν πια επίσημα στις σχολικές αίθουσες.

Σ’ αυτό που η κυβέρνηση ονομάζει «νέο σχολείο», δεν είναι «πρώτα ο μαθητής», αλλά «πρώτα ο επενδυτής», «πρώτα ο επιχειρηματίας».

Χαρακτηριστικό το πού πάει αυτό το σχολείο είναι ότι η α’ δόση του 2010 για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, ήρθε το Μάιο και είναι μικρότερη κατά τα 2/3 της περσινής.

 Στο όνομα της κρίσης και των περικοπών δε θα δοθεί το 1 δις που υποσχόταν η Υπουργός για τα σχολεία.
 Με το προσχέδιο για το «Νέο σχολείο» προωθείται το αποκεντρωμένο και ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο.
 Σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης, μέτρο που συνδέεται άμεσα με το σχέδιο «Καλλικράτης».
 Η δήθεν «προτεραιότητα στο μαθητή» σημαίνει τη διαμόρφωση του αυριανού απασχολήσιμου και ψευτοκαταρτισμένου εργατικού δυναμικού που έχει ανάγκη το κεφάλαιο.

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας χαρακτηρίζεται ως το βασικό και αναγκαίο εργαλείο, που θα σπρώξει τα σχολεία στην αγορά. Θα φορτώσει την ευθύνη και το κόστος για τη συνολική λειτουργία του σχολείου στις πλάτες των γονιών. Θα χρεώσει τα απελπιστικά αποτελέσματα στους εκπαιδευτικούς και στις λαϊκές οικογένειες, όπως συμβαίνει στις χώρες που ήδη επιβλήθηκε.

Σ’ αυτό το σχολείο θα αξιολογούμαστε όλοι, γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές.
 Οι γονείς αν θα βάζουν το χέρι στην τσέπη.
 Οι εκπαιδευτικοί αν πέρασαν τη γραμμή του Υπουργείου ή ξέφυγαν.
 Τα παιδιά σε αυτά που «παίρνουν τα γράμματα» και σ’ αυτά που «δεν τα παίρνουν».

Τα σχολεία θα χωρίζονται σε καλά και κακά.

Καλά θα είναι αυτά που οι γονείς-πελάτες θα πληρώνουν για τις υπηρεσίες που θα παρέχονται.

Ο Διευθυντής-μάνατζερ, θα νοικιάζει τους σχολικούς χώρους, θα βρίσκει επιχειρηματίες-χορηγούς, που με τη σειρά τους θα καθορίζουν το τι θα μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο.

Τα κακά σχολεία θα είναι αυτά που οι γονείς δεν θα έχουν λεφτά να πληρώσουν, οι επιχειρήσεις δεν θα τα προτιμούν και σιγά σιγά θα κλείνουν.

Οι μαθητές των σχολείων θα μαθαίνουν τα βασικά, δηλ. λίγα μαθηματικά, λίγη γλώσσα και μια ξένη γλώσσα. Τις υπόλοιπες ώρες θα ασχολούνται με διάφορες δραστηριότητες (προγράμματα και καινοτόμες δράσεις).

Ακόμα όμως και όταν τελειώσουν τις σπουδές τους, τίποτε δεν θα τους εξασφαλίζει το εργασιακό τους μέλλον. Θα είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν επαγγέλματα, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, κυνηγώντας πιστοποιήσεις από ιδιωτικούς φορείς (δια βίου μάθηση).

Στο «νέο σχολείο» για να διοριστεί ο εκπαιδευτικός θα απαιτείται πτυχίο καθηγητικής σχολής, πιστοποιητικό παιδαγωγική κατάρτισης, επιτυχία στον ΑΣΕΠ, εργασία δύο ετών ως δόκιμος, επίβλεψη-παρακολούθηση-αξιολόγηση από μέντορα!
Μετά απ’ όλα αυτά θα διορίζεται σε σχολείο ή διαφορετικά θα γίνεται διοικητικός υπάλληλος.
Όσο δε για τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ουσιαστικά απολύονται χωρίς κανένα δικαίωμα.
Παράλληλα αυξάνει τα όρια συνταξιοδότησης στα 65 έτη με προοπτική την προαιρετική παραπέρα αύξησή τους.

Και μην ξεγελαστεί κανείς, ότι όλα αυτά γίνονται για να έχουμε καλύτερους εκπαιδευτικούς, αλλά γιατί έτσι θα μπορέσουν να διαμορφώσουν τον εκπαιδευτικό που θα περνάει τις πολιτικές που θέλει το κεφάλαιο και να διαμορφώνει τα παιδιά μας ως φτηνούς εργαζόμενους, για δουλειά χωρίς δικαιώματα.

Μαζί με τα παραπάνω έρχεται και η διαταγή για 28άρια τμήματα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και 30άρια τμήματα σε γυμνάσια, λύκεια και ΕΠΑΛ, καταργούνται οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών, γίνονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις ολόκληρων σχολικών μονάδων. Με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, το Υπουργείο μειώνει τους εκπαιδευτικούς από το Σεπτέμβρη κατά 17.000.

Με το σχέδιο «Καλλικράτης», τα σχολεία περνάνε στους Δήμους. Το κράτος θα απαλλαγεί πλήρως από την υποχρέωση να παρέχει μόρφωση στους μαθητές και η χρηματοδότηση μέχρι και το σχολικό πρόγραμμα, θα καθορίζονται σε κάθε σχολείο ξεχωριστά, σε συνεργασία με τους ντόπιους επιχειρηματίες «επενδυτές».

Κυρίως στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ (τεχνολογικά λύκεια πλέον) οι τοπικές επιχειρήσεις θα καθορίζουν τις ειδικότητες που θα υπάρχουν και θα χρησιμοποιούν τους μαθητές με τη μορφή μαθητείας στις επιχειρήσεις τους. Έτσι θα έχουν δωρεάν προσωπικό στις επιχειρήσεις τους και θα διαμορφώνουν τα παιδιά μας σε ένα ευέλικτο εργατικό δυναμικό, για δουλειά χωρίς δικαιώματα.

Η εμπειρία μας μέχρι σήμερα από το ρόλο της Τ.Α., είναι αρνητική. Ανέλαβαν την ευθύνη λειτουργίας των παιδικών σταθμών, με αποτέλεσμα να πληρώνουμε τροφεία. Ανέλαβαν τη συντήρηση των σχολείων, με αποτέλεσμα να έχουμε σχολεία που στάζουν, αυλές και τουαλέτες σε άθλια κατάσταση. Καθυστερούν συχνά να μεταβιβάσουν ή και παρακρατούν ακόμα τα χρήματα των σχολικών επιτροπών.

Αγαπητοί γονείς,

Όλοι μας είμαστε εργαζόμενοι και γνωρίζουμε καλά τις θυσίες που απαιτούνται για να μπορέσουν να σπουδάσουν τα παιδιά μας.

Ας αναλογιστούμε: τα παραπάνω μέτρα είναι προς το συμφέρον των παιδιών μας; Μήπως γυρίζουν και εμάς και τα παιδιά μας στο Μεσαίωνα;

Σήμερα, που η εργατική τάξη δέχεται μια ολομέτωπη επίθεση, με τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων, το ασφαλιστικό, το φορολογικό, που χάνονται κατακτήσεις δεκαετιών, καταλαβαίνουμε ότι σημαδεύεται η ζωή και το μέλλον των παιδιών μας.

Όταν 2,5 εκατομ. Οικογένειες είχαν εισόδημα 700 ευρώ το μήνα, πριν εφαρμοσθούν βέβαια τα νέα μέτρα, με ποια χρήματα καλούν τους γονείς να στηρίξουν τα σχολεία;

Πολλές οικογένειες είναι κάτω από την απειλή της ανεργίας, ανασφάλιστοι, που δεν μπορούν να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες, πώς περιμένουν ότι θα μπορούν να καλύψουν τα ποσά που χρειάζονται για τη λειτουργία των σχολείων;

Σήμερα είναι ανάγκη περισσότερο από ποτέ, να ανατρέψουμε τα σχέδιά τους.

Να διεκδικήσουμε ανυποχώρητα τα δικαιώματα των παιδιών μας στη μόρφωση και στη ζωή με δικαιώματα.

Καλούμαστε ως εργαζόμενοι γονείς να πάρουμε θέση και να αγωνιστούμε για να παραδώσουμε στα παιδιά μας ένα σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες τους και θα τους εξασφαλίζει ένα μέλλον με αξιοπρέπεια.

Ας κάνουμε το πρώτο βήμα.

Όλοι μας να συμμετέχουμε και να δουλέψουμε μέσα στους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων σε αγωνιστική-διεκδικητική κατεύθυνση.

Συσπείρωση και δράση από κοινού με τους εκπαιδευτικούς, τα σωματεία, τους μαθητές.

Γνωρίζουμε καλά ότι: ΤΙΠΟΤΑ ΔΕ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ-ΟΛΑ ΚΑΤΑΚΤΙΟΥΝΤΑΙ.

Το Σεπτέμβρη θα είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε όλοι μαζί, γονείς, εκπαιδευτικοί, ταξικό εργατικό κίνημα και να ανατρέψουμε τα σχέδιά τους.


1. Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο για το «νέο σχολείο».

2. Eνιαίο, 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, σαν συνέχεια, δίχρονης προσχολικής αγωγής.

3. ΚΑΜΙΑ τάξη πάνω από 20 μαθητές.

4. ΟΧΙ στην αυτοαξιολόγηση, στο σχέδιο «Καλλικράτης»

5. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία-υγεία-ασφάλιση, κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στα σχολεία

6. Μαζικοί και μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών




ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΔΟΥΛΟΥΣ ΣΤΟΝ 21Ο ΑΙΩΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: